LES RUTINES

Bon diaaa a tothom!! 💛

Avui us hem fet un altre vídeo parlant sobre les nostres rutines per poder utilitzar els verbs en present que varem aprendre l'altre dia. És important que mireu el vídeo per aprendre vocabulari i expressions en català. 




ACTIVITAT 1:
- Mirar el video tantes voltes com necessiteu.
-Fer un guió amb les paraules que necessites per fer el teu video de les teves rutines.
-Fer un vídeo i enviar a la mestra -> amonroig@ceipsantferran.com


QUE FAN N'ANTÒNIA I NA RUTH CADA DIA? 


I ara llegeix el que fan aquestes persones per tu agafar vocabulari i poder fer-te el guió !!! 👇

Carme: Cada dia m'aixec a les set (7h), em dutxoem pentino, em vesteixo i preparo l’esmorzar pel meu fill. Jo prenc un cafè amb llet i cereals. Després em rento les dents. A les vuit i quart (8.15h) acompanyo al meu fill a  l’escola i jo vaig a treballarAgafo el cotxe fins a Ripollet i pel camí menjo un entrepà. Després faig classes i preparo altres activitats. A les dues (14h) acabo de treballar i din. Després de dinar faig 10 minuts de migdiada i recullo el meu fill. 

PERE: Cada dia s'aixeca a les 7.00 h del matí. Es dutxa amb aigua molt calenta, esmorza i escolta les notícies a la ràdio. Després renta els plats i surt de casa. Agafa el tren a les 8.00 h i va a la feina. Treballa en una biblioteca. Al migdia dina en un restaurant a prop de la feina i torna a treballar. Acaba de treballar a les 7.00 h del vespre. Abans d’arribar a casa neda a la piscina, corre al gimnàs o es troba amb els amics. Sempre sopa a casa. Després de sopar llegeix una estona i de vegades mira una pel·lícula a la televisió. Va a dormir a mitjanit. Els caps de setmana no es queda mai a casa: visita la família, fa esport, descansa dorm moltes hores.
Clara: Entre setmana na Clara s'aixeca a les sis i mitja del matí. Esmorza d'un café amb ell i fruita. Després ordena ca seva; posa una rentadora, fa el llit, renta els plats etc a les 10:00 fa esport, li agrada anar a córrer per la muntanya. Quan torna a casa es dutxa i es vesteix per anar a treballar. Ella treballa a un restaurant i fa el torn de la tarda. Comença a treballar a les 13:00 del mig dia. Entre setmana, acaba tard de fer feina, normalment son les 01:00 de la matinada. 
Si necessites més ajuda aquí pots mirar les rutines de na Suana: 




Moltes gràcies!!!! 
Fins aviat !!! besades virtuals!!!!😘😘😘

Antònia i Ruth

Comentaris